26 Mart 2015 Perşembe

Yurt Dışı Kozmetik Siparişi Nasıl Verilir?

Merhaba sevgili güzellik abidelerim :)  Şu an çok mutluyum, çünkü instegram hesabımda bloğumu açtığımı duyurdum inşallah hayırlı olur :) Bugün sizlerle herkesin çok merak ettiği ama çok fazla bilgisi olmadığı bir konuyu paylaşacağım . Yurt dışı alışverişleri. Bu konuda size elimden geldiğince açıklayıcı bilgiler sunmak istiyorum. Öncelikle şunu söyleyeyim 1-2 yıl öncesine kadar ben de bu konuda sizlerle aynı durumdaydım. Nereden ne alsam, gümrüğe takılır mı, bir sorun çıkar mı gibi endişelerim vardı. Tabii ki hala endişelerim devam ediyor fakat şimdi biraz daha olgunlaştım bu konuda.  Maalesef  ülkemizde gümrük problemi daha da ağırlaşarak devam etmekte, biz kozmetik düşkünleri gümrükçü amcalara bu yasaları çıkaranlara beddua etme konusunda haksız değiliz. Çünkü parası olan gidip yurt dışından alıyor, satış hesapları bize 3-4 katına satıyor ya da en iyi ihtimalle kaçak göçek sipariş veriyoruz. Bu sefer de gelene kadar bir yerlerimiz şişiyor.

Öncelikle hangi siteler bu konuda daha güvenli ondan bahsedeyim ; ilk olarak benim en sevdiğim yurt dışı sitesi Beautybay; şimdiye kadar 9 siparişim oldu ve yupppii henüz hiç gümrüğe takılan olmadı ama maalesef takılan arkadaşlarımın siparişleri var üstelik para iadesi de yapmamışlar eeee bu işin kuralı bu, eğer illaki istiyorsak taşın altına elimizi koymamız gerekiyor. Fakat siparişlerimin hiç biri 40 doların üstünde değildi. Bunun da altını çizeyim. Zaten 50 dolar üstü siparişlerin takılması %90 ihtimal, 10 dolarlık bir sipariş de takılabiliyor ama bu da %10 ihtimal!

Neyse Beautybay’a gelirsek; Too Faced, Urban Decay, BeautyBlender, Illamasqua, Anastasia Beverly Hills gibi Türkiye’de olmayan bir çok marka bu sitede mevcut. Benim son siparişim ülkemizde yeni satılmaya başlayan Beauty Blender süngeri oldu. 37 Dolar’a yani yaklaşık 95 TL'ye 2 adet sünger ve temizleyicisini aldım. Douglas’larda satılan Beauty Blender ikilisi 110 TL, yani karda mıyım eveeetttt :) (Bu süngerin yazısını ayrı olarak detaylı bir şekilde anlatacağım). Riske değer mi bu göreceli bir konu, benim Türkiye’de satılan ne Beauty Blender’lara ne Sigma Fırçalara ne de Real Techniques fırçalara güvenim var. Çünkü orjinaliyle (yurt dışından aldıklarımla) buradan aldıklarım arasında hem görsel olarak hem de işlev olarak hep fark vardı. Yine konuyu dağıttım kusura bakmayın öğreniyorum yavaş yavaş :)


Beautybay alışverişleri bence gayet güvenli, siteleri de kolay anlaşılabilir bir site. Gelelim diğer bir konuya; gelme süresi; maalesef bu konu biraz can sıkıcı, çünkü Beautybay alışverişlerim benim hep çok geç geldi, en son siparişimi Şubat’ın 20’sinde vermiştim. Düşünün bugün Mart’ın 25’i! Bir önceki siparişimi de Şubat’ın 8’inde vermiştim ve o da dün geldi, yani 10 gün arayla verdiğim sipariş 1 gün arayla teslim edildi ve 1.5 ayı buldu neredeyse! Ben artık ümidi kesmiştim, ptt kargo gelince ohhh dedim. Bu arada evet ptt kargo ile gelir yurt dışı siparişleri, ptt kargo kutunuzu binanın önüne koyup gidiyor yani bu süreçte gözünüzü dört açmalısınız!
Diğer seçenek BeautyJoint. Bu siteden ben hiç alışveriş yapmadım. Ama Beautybay'a denk olduğunu söyleyebilirim. Oldukça fazla rağbet görülen bir site. 50 Dolar'ı geçmediğiniz sürece takılma konusunda çok fazla sorun yaşamazsınız.


Gelelim başka bir yurt dışı sitesi olan Feelunique’e. Bu site ile bağlantımı tamamen kopardım. Çünkü son 3 siparişim de gümrüğe takıldı! Toplam 7 sipariş verdim son 3 siparişim gelmedi :(  Üstelik 15-20 Dolarlık siparişlerdi. Ama TR’ye gönderimi var ve siparişleri gelenler de var, bu tamamen şans olayı artık. Ben size hangi sitelerin gönderimi var? Ne kadarlık alışverişler yapılır? Gelme süreleri nedir? bu konuda bilgi veriyorum. Fakat asla güvence veremem yine söylüyorum kesin gelecek diye bir şey yok.

Bir de Sleek adlı site vardı 2 ay önce TR’ye gönderimi durdurdu.


Lookfantastic’ten de alışveriş yapanlar vardı ama maalesef o sitenin gönderimleri de çok fazla takılıyor gümrüğe :(


Cloud10beauty var gönderimi olan ama kesinlikle tavsiye etmem. Çünkü gördüğüm en riyakar site, bir alışverişim oldu kendilerinden, takip numarası da verdiler ve siparişim gümrüğe takıldı. Gümrüğü aradım, geri gönderdiklerini söylediler, gönderi kodunu da verdiler, gönderi kodunu internetten izlediğimde ellerine ulaştığını net bir şekilde gördüm. Fakat bize ulaşmadı diyerek paramı iade etmediler!

Özetlersek;
1- Beautybay: Şimdilik en iyilerinden biri.
2- BeautyJoint: İyi olan diğer alternatif.
3- Feelunique: Gümrüğe takılıp takılmaması şansa kalmış.
4- Lookfantastic: Çok fazla gümrüğe takılıyor.
5- Cloud10beauty: Kesinlikle gümrüğe takılıyor.

Bu konuda her türlü soruyu sorabilirsiniz, şansınız bol olsun :)

Güzellik yağmurlarında ıslanın. Hoşçakalın! 






9 yorum:

  1. Ben size Türkiye'ye gönderime başlayan ve hiç bir sorun yaşamadan adresinize teslim edecek tek site olan www.strawberrynet.com u tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güncel bilgi için teşekkür ederim :) Sayenizde okuyanlar 1 site daha öğrenecek!

      Sil
  2. Merhaba canım blogunu yeni keşfettim takibe aldım hemen,seni de bloguma beklerim :) makeupby-ezgi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Umidimi kesmeliyim sanırım.16 martta siparis vermistim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ben 14 subatta verdiğim beautybay siparişini 24 martta teslim aldım bence biraz daha bekle Didem ;) eğer hala gelmemiş olursa para iadesi iste siteye mail atıp ;)

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. merhaba, feelunique 'den alışveriş yaptım ve ürünler gümrüğe takılmış PTT'den bana yazı geldi sadece, "ürünlerin teslimi mümkün değildir bu nedenle göndericisine iade edilmiştir" yazıyor. Şimdi ne yapmalıyım? feelunique paramı iade eder mi?

    YanıtlaSil
  6. Bu Mayo Clinic'ten genel bir mesajdır ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, eğer bir böbrek satmak istiyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
    mayocareclinic@gmail.com
    Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garanti edilir.
    Daha fazla bilgi için lütfen bize bir e-posta mesajı gönderin.

    YanıtlaSil